miercuri, 30 decembrie 2015

Cum sa crestem rozmarin la ghiveci?


Rozmarinul este o planta aromata foarte utila, folosita in remedii naturiste dar si in foarte multe retete culinare.
Pentru mine rozmarinul este un condiment special in bucatarie, folosindu-l din ce in ce mai des.
In trecut am avut  tentative de cultivare in ghiveci a rozmarinului dar nu a iesit cum mi-am dorit. Adica timpul de crestere a fost foarte lent si nu s-a rezvoltat cum ar fi trebuit. L-am cumparat din comert pentru gatit dar mi-am dat seama ca pretul este prea scump (un ghiveci 6-7 lei) in conditiile in care nu tine mult timp (se usuca planta chiar si daca o udati). Asa ca mi-am luat inima in dinti si am plantat din nou rozmarin. Am achizitionat doua plicuri cu seminte si le-am cultivat in 2 sau 3 ghivece cu pamant de flori la o adancime de 1-2 cm.
Dupa ce plantele au crescut atingand circa 5 cm am mutat rasadurile in alte ghivece noi (2 fire in fiecare). Daca nu ma insel am pus rasadurile in 6 ghivece noi.
Rozmarinul s-a dezvoltat foarte bine in fiecare ghiveci, spre surprinderea mea (foto).
Perioada de insamantare a fost iunie-iulie si le-am udat o data la doua zile iar cand a fost canicula in fiecare zi (dimineata devreme sau seara tarziu). Ideal este sa tineti ghivecele intr-un loc unde doar de la amiaza sunt acoperite de soare. Nu tineti planta intr-un loc intunecat deoarece iubeste soarele.
Voi mai incerca sa mai pun ghivece in casa pentru a vedea daca rezista pe iarna. Daca iese nu mai trebuie sa cumpar rozmarin caci voi avea in permanenta.

4 comentarii:

  1. Cum le mai merge rozmarinilor? Eu m-am tot chinuit cu astia cumparati si au murit pe capete...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rozmarinul pe care il cumparati trebuie mutat din start intr-un ghiveci mai mare deoarece el are radacinile lungi si nu se mai poate dezvolta intr-un ghiveci atat de mic. Dupa ce o sa-l mutati se va mentine mai mult timp.

      Ștergere
  2. De ce se usucă rozmarinul cumpărat mereu ? Stă bine cam o săptămână și apoi începe să se usuce. Trebuie mutat într-un vas mai mare imediat ce este cumpărat? Se mai poate scăpa planta dacă a început fenomenul de uscare? Ce trebuie făcut ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie mutat intr-un ghiveci mai mare in primul rand. Dupa ce il mutati incercati sa vedeti unde ii merge mai bine: in aer liber sau in spatiu inchis si il lasati apoi unde ii place mai mult, adica va face mai multe frunzulite sau se vor mari frunzele pe care le are. Eu recomanda sa il cresteti d-voastra de la stadiul de seminte. Intr-adevar dureaza mai mult dar planta va tine mult mai mult.

    RăspundețiȘtergere